GET.SET.GLOW! bersama guardian Malaysia Sepanjang September 2024

September 2024 telah dipilih oleh guardian Malaysia sebagai bulan Get.Set.Glow!, bulan khas bagi meraikan dan memupuk segalanya tentang kesejahteraan melalui:
• Tawaran di stor dan perkhidmatan farmasi
• Promosi eStore, pertandingan dan rebat
• Siri YouTube #MYWellbeingMatters dan podcast yang menampilkan pakar kesihatan
• Festival kesejahteraan selama seminggu


Get.Set.Glow! bertujuan untuk membantu rakyat Malaysia memahami kepentingan kesejahteraan dan memupuk budaya penjagaan kesihatan berlandaskan pencegahan serta penjagaan kesejahteraan. Anna Ng, Pengarah Pemasaran guardian Malaysia, berkata: “Kesejahteraan adalah perkara yang ‘penting’ bagi semua orang. Ini termasuklah kemampuan untuk mengakses tawaran produk kesejahteraan terpilih yang ideal disertai panduan daripada pakar yang tepat.”

Dalam kempen ini, guardian telah memilih untuk bekerjasama dengan pakar-pakar berikut, yang merupakan pakar perubatan dalam bidang masing-masing, untuk bercakap tentang topik-topik ksejahteraan utama di YouTube yang boleh diaksesoleh rakyat Malaysia di seluruh negara:
• Dr Gayethri Chokalingam, Pakar Perubatan Dalaman
• Dr Kenny Chen, Pakar Bedah Kardiotorasik
• Dr Wong Yee Ming, Pakar Pediatrik
• Dr Arunan Periasamy, Pakar Pediatrik

Selain daripada siri ceramah oleh pakar kesihatan di YouTube, rakyat Malaysia juga boleh berbual dengan ahli farmasi di kawasan kediaman mereka. Ahli farmasi di stor-stor guardian di seluruh negara mempunyai kepakaran yang tepat untuk menjawab kekeliruan pelanggan mengenai gula darah, tekanan darah serta pengurusan berat badan dan membimbing mereka untuk kekal sihat.


“Kami di guardian, menyedari kepentingan kesejahteraan yang semakin meningkat, juetsru memilih hashtag #MYWellbeingMatters,” tambah Anna.

Kepentingan Kesejahteraan yang Meningkat dalam Kalangan Rakyat Malaysia
Berdasarkan Tinjauan Keutamaan Kesihatan Asia-Pasifik 2023, 79% rakyat Malaysia lebih prihatin terhadap kesihatan selepas pandemik. Dalam tinjauan tersebut, 60% mencari penambahbaikan dalam kesihatan keseluruhan. Ini ditunjukkan melalui keinginan untuk tabiat makan yang lebih sihat (52%), kecergasan (50%), kesejahteraan mental (50%) dan imuniti yang lebih baik(49%).

“Keputusan tinjauan dengan jelas menunjukkan bahawa rakyat Malaysia dari pelbagai lapisan masyarakat melihat keperluan untuk kesejahteraan holistik. Kami di guardian Malaysia memahami kehendak anda dan kami percaya kempen Get.Set.Glow! selama sebulan ini adalah pemangkin yang tepat untuk anda memulakan perjalanan ke arah kesejahteraan,” kata Anna.

Apa yang menginspirasikan Get.Set.Glow!?
Kempen ini telah diinspirasikan dan dipandu oleh visi guardian Malaysia ‘Memupuk Kesejahteraan Diriku’. Menjelaskan maksudnya, Anna berkata:

“Sebagai syarikat, kami percaya dengan pendekatan kesihatan dan kesejahteraan holistik yang merangkumi keperluan minda, tubuh dan jiwa supaya rakyat Malaysia dari semua peringkat usia dapat menjadi versi terbaik diri mereka untuk masyarakat di sekeliling mereka.”

Jom ke Festival Kesejahteraan Get.Set.Glow!
Selain daripada promosi kesejahteraan di stor dan tawaran dalam talian, ceramah dan perkhidmatan sepanjang bulan September 2024, Festival Kesejahteraan Get.Set.Glow! juga akan diadakan untuk penduduk di Lembah Klang.

Festival kesejahteraan ini adalah acara awam percuma yang dijadualkan bermula dari 10 hingga 16 September 2024 di Pusat Membeli-Belah 1Utama. 

Ia menghubungkan jenama kesejahteraan terbaik yang dipilih susun oleh guardian Malaysia dengan orang ramai, merangkumi 5 kategori berikut:
• Gaya Hidup & Kesejahteraan
• Pemangkin Kesihatan
• Kecantikan Dalaman
• Penuaan Secara Sihat
• Kanak-kanak


Selain daripada jenama kesejahteraan terkini, festival selama seminggu ini akan menampilkan penceramah dan pelatih merentasi pelbagai bidang latihan utama, yoga dan kesedaran, nutrisi dan diet, dan lain-lain. Secara keseluruhannya, terdapat 28 sesi kesejahteraan merangkumi senaman, bengkel, kelas dan juga Glow Walk sepanjang 3 km.

Kebanyakan aktiviti akan diadakan di Oval Atrium 1Utama dari 10 hingga 16 September 2024. Program kecergasan dan senaman terpilih akan diadakan di Celebrity Fitness 1Utama manakala Secret Garden bakal menjadi Mindful Studio dan Central Park pula akan menjadi lokasi Glow Walk.


Butiran penuh kempen dan pendaftaran untuk pelbagai jenis program kesejahteraan boleh didapati di: https://www.heyjom.com/event/GuardianGet.Set.Glow!WellbeingFestival2024.

“Tempat adalah terhad untuk sesi senaman, bengkel dan kelas, jadi jom daftar sekarang dan ayuh kita mulakan langkah untuk memupuk kesejahteraan diri dengan Get.Set.Glow!” kata Anna.

GET.SET.GLOW! bersama guardian Malaysia Sepanjang September 2024 Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 14, 2024 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.